Wednesday, 12 October 2011

Cencorot Berdangdut Di Dapur

Selalu lepas balik kerja, amik si Amanda, berdesuppp aku pergi lepak umah mak aku sampai kul 10 malam. Laki aku balik kerja lepak minum ngan member dia, so takde pasal aku nak tercongok sensorang kat rumah kan kan. Bila dah nak balik baru dia call aku, then sesama jumpa kat rumah. 



Sangat lah tidak menyenangkan hati bila sang cencorot chrootttt chroottttt mula berdangdut kat dapur umah mak aku. Geli wehhhh bukan takut tapi geli hahahahahha! Kisahnya.....


Mak aku bebel. Seminggu tak masak sejak terserempak cencorot kat dapurr, siap jerit "Makkkkkkk!!!" hahahahaha! kata mak aku, terkejut opah kau dalam kubur. *toinggg!!* Aku tak tersempak polis entry wan tu jaga lagi ngan cencorot, makanya cakap besar lah kan. "Apa laa....tu pon nak takut! Buat tak tau sudeyyy".


 Nak jadi cerita, time setan mengambang, maghrib, time tu jugak aku dok teringat mempelam kat dapur kan, cicah pulak dengan kuah rojak Mak Bee, perghhh...serius meleleh. Ah! Persetankan cencorot chrottt chroottt! Turun ke dapur. Bukak lampu dapur. Amik kauuuuu, sekali dia main cat cilok at at ngan aku, jerittt la mak buyonggg macam orang nak beranakkkkk," aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! (sambil melompat setempat)"




Ni lah cencorot, muncung panjang skit. Geli weh bukan takut ;p







Ni hamster. Jangan yang nak kata comel, aku lempang kang. Apa kau ingat comel macam mickey mouse??? Hahahah!








Mak aku dari atas jerit, "nak beranak ke mak buyongggggggggg???". "Cencorottttttttttttttttttttttttttttttttt!!!!" 


Mak aku gelak besar kat atas," Amik kauuuu! Padan muka kau jahhhh! kata berani sangat!" hahahahahah! Masa aku jerittt sambil lompat setempat, aku tengok cencorot tu pon lari tak jejak tanah, ahhahahahahahaha! Lawak siot, macam dalam cerita kartun, kuangkuangkuang! :)


Masuk minggu ni dah 2 minggu mak aku tak masuk dapor memasak. Ni nak tunggu Rentokil datang hari Jumaat. Aku datang sana pon terus naik atas, takmo turun ke dapor. Bawak segala air panas ngan susu si amanda ke atas, ahhahahaha! Gelas minum semua letak dalam peti ais, so penuh gelas dalam peti ais, hahahahah! sebbek peti ais ke depan skit, kalau tak, gamak nyer nak minum pon kene lepak mamak! Hahahaha! 


28 comments:

  1. Kalau hendak perangkat Cencorot boleh sapukan kentang sapu mentega kacang sebagai umpan

    ReplyDelete
  2. 2 minggu tak masuk dpur memasak... kira beli lauk tunjuk lah ehhh..

    ReplyDelete
  3. kak, sm la kite.. bkn takut, tp geli.. dgn ekor dia lg.. demmm

    ReplyDelete
  4. Eeeeeeee..geli gila tengok yang muncung panjang tu..huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. hahahaha. masa mula2 baca. igtkan natang ape lerr cencorot tuh. adess. elleh nk tkut pe. penyapu kan ade. hempukk jer. hahaha

    ReplyDelete
  6. paling terbaik la cencorot tuh wehhh..ahahahaha..nasib baik ko x terberanak kan.. ;)

    ReplyDelete
  7. mampuih dgn ko-ko skali menari setempat...

    kakakakakak

    ReplyDelete
  8. hihi :) penah masuk umah kite gak..one day tu pegi blk kg, blk2 dia dh mati agaknye dia lapor x mkn..adeh..busuk 1 umah :(

    ReplyDelete
  9. kiutnye menatang peliharaan akak..ahahaa

    ReplyDelete
  10. Eeeuuuwwwww...geli ngan cencorot.

    Org kata klo nak halau cencorot, letak daun mengkudu.

    ReplyDelete
  11. bangga cencorot kalau baca ni sbb manusia takut dengan dia yg kecik..hehe..

    ReplyDelete
  12. eeee kat umah i ada hari tu! bapak besar geli3

    ReplyDelete
  13. http://wanwidget.com
    ada org kata lagi bunuh dia lagi ramai geng dia nanti, ni org dedulu kata la, hehe

    ReplyDelete
  14. muka cencurut tue mcm toyota alphard la , kak huhuhuhhhh

    ReplyDelete
  15. hahahaha... yg ye nye die pown tkt tgk akak tue... hihihi

    ReplyDelete
  16. haha..dah 2 minggu tak masuk dapur...

    tak masak la yer selama 2 minggu tu..? ;)

    ReplyDelete
  17. nak amik komen akubiomed tu..
    sy pun sgt geli dan takut dgn keluarga cik ti

    ReplyDelete
  18. ni la benda yang amat menggelikan kita,bau dia mengalahkan manusia yang tak mandi seminggu...

    ReplyDelete
  19. ishk... umah kak sumi pun ada coencorot gak.. susah nak halau dia..huhu sbb dia ni licik cikit

    ReplyDelete
  20. huhuhu geli geleman... klau akak, trus ajak pindah rumah!

    ReplyDelete
  21. geli kakk! nasib baik tak terberanak hehehe

    ReplyDelete
  22. aku baru kena gigit semalam. siap kena injection tetanus. Mmg bisa sampai tulang. gigi dia mmg tajam.

    ReplyDelete
  23. macam tengkorak orang je dia gonggong tu

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana ketip-ketip jari korang kat sini untuk komen, jap lagi komen lagi eh..ada lagi..ada..betoi..wa talak tipuu wooo..hahahah!

Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014