Tuesday 16 March 2010

TIPS UNTUK YANG MALAS BERMAKEUP


Sape suka makeup? Sila angkat tangan. Eh...takyah, bacin ketiak kamu tu, kang pengsan pulak aku. Aku suka makeup walaupon aku tak pandai bermake up, sekadar conteng-conteng boleh la, hhehehe!!! Ada sesetengah perempuan tidak bermakeup. Tak salah...mungkin dia lebih selesa begitu, tapi sedarlah bahawa kamu akan kelihatan sangat pucat seperti mayat berjalan tambahan kalau kamu kering melidi. Jahat sungguh mulut ku, ;p



Perempuan yang tak bermakeup ni biasanya simple orangnya. Tapi janganlah sampai pasangan kamu memandang ke arah lain, lagi-lagi maknyah! hahahha!! Tak jeles ke tengok maknyah makeup lebih vouge dari perempuan asli?? Ape-ape pon dia maknyah, lebih baik kita yang asli ni, miahahaha!!



Ok-ok aku ade sedikit tips untuk sesiapa yang malas bermakeup waktu keluar rumah, aku tak suruh kamu bermakeup macam topeng cina opera, kurang-kurangnya berlipstik lah ya :)


  1. Kalau rasanya korang ada eye-bag, atau pon mata tu dah macam panda, sila lah pakai sunglass, lagi besar lagi bagus! Sunglass ni boleh cover mata korang yang berapa menggoda tu, macam aku, ahahahah!!!
  2. Sekurang-kurangnya pakai lah lipstik yang natural, tak de lah pucat sangat kan :)
  3. Berbedak lah sedikit, compact powder kan banyak kat pasaran.
  4. Sedikit blursher, sikit je..bagi nampak fresh :)


Itu saja, tapi kalau takmo jugak ikut tips di atas pon tak pe, coz aku ade lagi tips untuk wajah lebih bersinar tanpa makeup:


  1. Minum air yang banyak, makan lebih buah-buahan dan sayur-sayuran. Diet yang sihat akan memancarkan wajah yang ceria!
  2. Bersihkan wajah dengan pencuci muka dengan menggunakan an antibacterial acne wash, setiap hari.
  3. Scrub muka setiap 3 hari. Ini akan menyegarkan wajah.
  4. Gunakan moisturizer with sunscreen setiap hari.


*pic credit to google

22 comments:

  1. wahhhh.. eida kasi tip kecantikan!!.. i loikeeee!!! hehehh

    ReplyDelete
  2. konon nak nampak asli kot.. padahal hampeh.. hihihi... tulah kan.. sekurang-kuranya pakailah lipstik sikit.. takdelah pucat nampak kan...

    ReplyDelete
  3. mekap jugak la sikit2...sbb skg panas
    rase rimas nk mekap2...
    simple2 boleh laa

    ReplyDelete
  4. ouh, malas nk make up skrg ni, tp kena rajin la skit lepas ni. mcm mayat berjalan ek? huhuh~

    ReplyDelete
  5. sebelum gi mana²
    aku mesti pakai lipstick
    koman² pun lip ice yang berkaler ok
    dan blusher mesti tempek sikit
    bagi muka nampak sihat..

    ReplyDelete
  6. wah kita suka laaa tips2 kecantikan ni..nanti kita nak buat view pasal entry awak kat blog manjadiri kita..

    ReplyDelete
  7. hajar pun xberape sker ber make-up juga tp sekurang2nyer lau kuar rumah calit la skit lipstik kat bibir ngan tenyeh la skit compact powder.. hehehe...

    ReplyDelete
  8. ants - tips tu yg paling simple :)

    ReplyDelete
  9. zana - huhuhu!! zana kurus ke?

    ReplyDelete
  10. mamacira - ko sama lah ngan aku! heheheh!!:)

    ReplyDelete
  11. adlina - hye salam kenal :) sila2 ..

    ReplyDelete
  12. hajar - haah, lipstik tu wajibkan, kalo tak nampak pucat je kan :)

    ReplyDelete
  13. WAHh MMg BergUnA uTk SiTi Yg X BeR'mAkeUp" ni...

    ReplyDelete
  14. salam,

    akak pun mmg tk suka bermekap ...takat pakai bedak compact dn lipbalm je...tk suka pakai lipstik...tk selesa...he3...lipbalm pun dh ok..guna yg natural...

    ReplyDelete
  15. lgsg xmake up..bedak pon xpkai..hoho..mcmane?

    ReplyDelete
  16. saya bersolek bila perlu aje.. selalu keluar tak bersolek pun.. tapi saya pentingkan penjagaan muka..

    ReplyDelete
  17. upsss....saya tak suka mekap....

    ReplyDelete
  18. mmg sy tak suka bersolek.. beli je tapi at last tak pakai.. suka yg ori je la

    ReplyDelete
  19. salam darling, saya link post awak ni dalam blog saya ^_^

    *Manjadiri Home Beauty Salon*

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana ketip-ketip jari korang kat sini untuk komen, jap lagi komen lagi eh..ada lagi..ada..betoi..wa talak tipuu wooo..hahahah!

Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014