Monday 1 March 2010

JALAN-JALAN CARI PASAL

Okey...okey...mari kita mulakan karangan hari ini tanpa cikgu yang bertauliah ek :) Hari Jumaat yang lepas, aku balik kampung rumah laki aku kat Kampung Raja, Besut. Ye..rasenyer ramai blogger yang dah tau sebab aku penah bagi tau kan, kan, kan, ehehheh!! Kali ni aku balik, ummi & papa aku ikut sekali, adik aku pon turut menyibuk nak ikut. Yang bestnyer aunty & cousin aku from JB pon ikut sekali, eheheheh!! Ramai-ramai skit best, cam rombongan cik Ieda ke Besut pulak, ahahhaa!!



Kengkonon memula nak bertolak pas Subuh, tapi kul 8am jugak la bertolak T_T. Sampai kat umah MIL, tengah hari, dah siap nasi minyak sambut kami semua. Nasib baik takde kompang ngan karpet merah, kalo tak rasa cam YB pulak, ahahaha!!! Pas mengketedarah, kami ke Bukit Kluang Beach Resort tuk check-in. Eh...bukan aku, ni tuk ummi & papa & cousin aku dari JB.


Dah sampai resort, wajib amik gambo sebab kami tak tdo sini, ahahaha!!! :)




Comei-comei bilik, cam apartment gitew :)



Eh, aku tetiba dah ada 2 anak, ekspressss gitew, aahahhaha!!! :)



Tutup sikit gigi ko tu Umai oii...bukan cantik pon, hahahha!!!


Malam tu aunty & cousin aku dari JB tiba kul 11mlm, lambat giler! Sesat! Miahahaha!! Takpe-takpe....masing-masing tdo awal malam tu coz esoknya dorang ni nak pegi merayap ke Kota Bharu. Aku pon tak tau ade e, sebab aku penah g sekali je, ehehhe!!!



Pagi-pagi konvoi 2 kereta, pin pin pon pon!!!



Tengok dorang dah melaram cantik-cantik g jalan-jalan, hahahha!!Jahat aku ;p Dorang ni 1st time samai pantai timur, yang ummi & papa kali ke-dua, memula dulu masa aku kawin, eheheh!!


Takde plan, memula ingat nak ke Kota Bharu saja, tapi dorang nak ke Rantau Panjang pulak. I polo...ada la dalam 40min sampai Rantau Panjang. Sebelum dorang nak memborong, solat dulu kat Masjid Jubli Perak Rantau Panjang. Cun kan :) Cam kat Beijing pulak, bezanya, kat sini panas, Beijing sejuk, ehehehe!!!

Credit to Google, aku maleh nak amik gambo, ahahaha!!!



Sampai dah....


Aku penat! Sebab hari panas terik, sampai sakit kepala. Aku duduk kat restauran je, yang lain-lain g cari barang. Pada aku Rantau Panjang tak best, huhuhu!!! Takde pe...


Pas abis ke RP, kami ke Wakaf Che Yeh pulak....Huhuhu...Dah abis membazirkan duit, balik ke Kuala Besut makan ikan bakar pulak, yeahhhh!!! Makan-makan paling best! Hahahah!!!! Habis sudah...Esoknya balik, kami bertolak ke Ipoh, aunty & cousin aku balik ke JB balik. Kejap je! Tak puas rasa, Pas ni kami plan lain pulak bulan 6 nanti, elok lah! Teha dah balik M'sia time tuh, mesti best giler!



Amik gambo sblum balik, babai... :) Owh...lagi 2 minggu aku balik besut balik coz adik ipar aku nak tunang.

34 comments:

  1. waaaaa,mama vouge dh mula beraksi depan kamera...suke3x...

    ReplyDelete
  2. bestnye jalan2 kota bharu :) leh soping2 lg :)

    ReplyDelete
  3. wah..jauhnye perjalanan.. penah gak sampai RP tu, memang panas yg amat2 lah.. ramai yg datang borong barang! maybe sebab murah2 kot kn? ko x memborong ke?

    ReplyDelete
  4. jalan2 dengan family memang best sangatttttttttttt....

    ReplyDelete
  5. wah!! syoknya..mak mertua siap mskkan nasi minyak gitu..mesti menantu kesayangan ni..hehe..akak plk menantu hantu!!hahaha!!

    ReplyDelete
  6. haha sound direct je gg org xcantik:p

    ReplyDelete
  7. Ieda, ena pon org besut tau.. eheheheh.. kg raja katner ekk?

    ReplyDelete
  8. amboiii...sakan bejalan!!!aar betul kan r/panjan tak lah best sangat,hee.he...hee...rasa tak larat dah g kelantan cuaca amat panas..tak sanggup mak nyahhhhhhh.....

    ReplyDelete
  9. layan la citer akak nie,,

    dr entry ni nmpk sgt akak sonok kan,hehe...

    xde ole2 kew?

    ReplyDelete
  10. firsya - mane de vouge, vonge-vonge ade le, ahahaa!!

    ReplyDelete
  11. huda - ahahah!! soping jgn tak soping :)

    ReplyDelete
  12. chugie - aku tak memborong, sakit pale! panas! ;p

    ReplyDelete
  13. eida - memang! ngan family best dari kawan2 :)

    ReplyDelete
  14. kak vee - ishh...ieda pon hantu gak, ehehehe!!

    ReplyDelete
  15. suziey - eheheh!! jahat aku ;p

    ReplyDelete
  16. ena - yeka?? kg raja kat besut lah, rumah MIL ieda kat sebelah perpustakaan kat besut tu, ena kat ne??

    ReplyDelete
  17. ibu umairah - betul, betul, betul. ieda pon tak shuke, panass :)

    ReplyDelete
  18. fid - ala...ko tak pesan kat akak, kalo tak leh akak beli, ehehhe!! :)

    ReplyDelete
  19. oooo... jalan sakan... apa2 pun kita enjoy ya...

    ReplyDelete
  20. aitt.. dah sampai RP apsal x shopping?
    kalau la daku yg kesana, sure memborong x hengat donia.. haha

    ReplyDelete
  21. uiks?
    bkn ke rantau pjg besss
    hehehe!

    ReplyDelete
  22. ingt anak dara lagi
    hehe
    xpe
    gaya tu ada

    ReplyDelete
  23. bestnyer Ieda..insyaallah this month daku terjah pantai timur lak..:D

    ReplyDelete
  24. 10- tak sakan, skit2 jer, eheheh!!

    ReplyDelete
  25. hani - panas la, pale ku pusing2, hehhehe!!

    ReplyDelete
  26. ribena - tak beshh, suka wakaf che yeh, hahahha!! :)

    ReplyDelete
  27. joe - miahahaha!! takpe la, gaya pon gaya lah :)

    ReplyDelete
  28. kak gie - ye ke! hehehe!! ieda plak bln6 kot nak ke penang :)

    ReplyDelete
  29. wah.. bestnya dpt cuti2 malaysia.. XD

    ReplyDelete
  30. amboi jenjalan saje...siap ada planning baik punya pulak bulan 6 nnti..best2x..! ^_^..tmbh2 sesi jenjalan beramai2 cenggini..

    ReplyDelete
  31. farah - tu arr..maleh aku g dah

    ReplyDelete
  32. pauline - jalan-jalan jom :)

    ReplyDelete
  33. mamalieyna - hahahha!! :) gedik aku nih

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana ketip-ketip jari korang kat sini untuk komen, jap lagi komen lagi eh..ada lagi..ada..betoi..wa talak tipuu wooo..hahahah!

Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014