Saturday, 27 March 2010

SAMBIL MAKAN TAPAI JANGAN MENGEMBEK

Semalam lepas balik kerja , aku kecoh-kecoh bersiap. Nak pegi majlis doa pak selamat masuk umah baru, tapi bukan umah pak selamat ujung kampung nun, umah officemate aku, Kak Intan.


Aku bercadang tak bawak Amanda, ye la...malam kan, pastu balik takut lewat balik. Ececece alasan...padahal nak senang makan, miahahaha!! Aku tinggalkan Amanda kat umah ummie. Pukul 7.40pm, Mas datang amik aku, eceh...cam bos pulak ada orang datang amik kat umah, hahaha!! Dushh!! Dushh!! Amik..perasan ko jadik bos ek! ;p


Pastu g umah Kak Intan, aiyakk...ramai la orang! Kami lewat, kalo ikut agenda solat maghrib, bacaan yassin dan solat isya'. Hehehehe!! Takpe2...masuk ikut pintu belakang lah! Malu je orang nampak, miahahaha!! Sambil mata menjeling kat menu yang terhidang, wah...ada kambing golek2 lah! Lapo...lapo... :)


Time makan la saat yang penuh nikmat! Nasi ni...memang tak nampak pinggan dah nih! Weh...ko makan dengan jin ape?! Hahahaha!! Tau takpe, jin aku kata nak tunggu ko blanje kfc pon tak lepas. Aku, Mas, Nadia ngan Kak Atie amik port baik...kat belakang umah ada meja santai bawah sinar rembulan dan lampu romantik solar, cis...port memang baik! Boleh aku makan sambil angkat kaki! Miahahahha!!! :)


Member2 aku g amik kambing golek-golek ngan tapai. Aku tanya Mas,

"Sedap ke daging kambing? Rasa Macam mane? Aku tak tahan bau la..." kata aku

Belum Mas jawab, ada pulak yang menyampuk....

"Kambing rasa ngemmmbeeekkk..." kata Kak Atie.

"Eh, ada pulak kambing kat sini, hahahaha!!!" kata Mas

Haahahhahaa!! Aku gelak wajib panjang! Tambah2 time nak kenakan Kak Atie.

"Ye la, kambing siap makan tapai lagi, miahahaha!!!" kata aku.

"Kurang asam korang," Kak Atie muka malu.

"Tu la...menyampuk lagi, padan muka! Eh, kambing nak tambah tapai lagi?? Hahahaha!! " kata aku....


MORAL : Sambil makan tapai jangan mengembekk.. :)
Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014