Thursday 4 March 2010

KENANGAN ZAMAN TADIKA LAH YANG PALING BEST!


Tadikan tetiba je aku teringat zaman tadika dulu-dulu, hehehhe!! Aku tak tau nape, tapi rasa nya memang best giler! Aku tadika pada tahun 1990, kat Taski Abim. Pakaian seragam color hijau, eheheh!! Hari pertama aku daftar, pastu papa aku terus balik tinggalkan aku. Aku cool je (ececece!! poyo tak hengat!). Aku tengok semua parents tunggu anak diorang. Sebelum papa balik, papa pesan balik nanti naik bas yang ada kat depan tadika waktu tu, aku angguk je (bukan bisu yek).



So hari-hari aku naik bas sekolah oren yang comel tu, eh...mercedes benz gitew! Ahahah!! hari-hari aku naik mercedes, ekekek!!! Dulu rasa cam bas tu besar giler tapi bila dah besar ni, tengok bas tu kecik je, hehehe!!



Aku ingat lagi member-member kat tadika tu. Ingat lagi suka main kejar anak ayam yang masuk kawasan tadika tu. Anak ayam sape ntah, pastu tangkap bawak masuk kelas, kene marah ngan cikgu...hahaha!! ;p Suka main lumba lari, main buaian, pastu petik-petik bunga :) Yang tak tahan, ada sorang member siap cakap, kalo nak petik, bagi salam dulu, pastu cium bunga tu, hahaha!! Budak-budak betul! ;p



Kalo time makan paling aku suka, tambah-tambah menu hari Jumaat - roti canai! Sedap giler! Memang aku ingat sampai sekarang, kadang tak cukup mintak lagi ngan cikgu, hehehe!! Nasib baik cikgu bagi lagi, heheheh!!



Ingat lagi, tadika ada buat lawatan ke Lapangan Terbang Ipoh, berderet-deret masuk airport, miahahaha!! Pakai seluar jogging, t-shirt tadika, topi hijau + botol air jenis telefon warna biru! heheheh!!! Pastu ambil gambar ramai-ramai :)



Last sekali, hari penyampaian hadiah. Waktu tu aku tak tau hari tu last day ke tadika. Aku hairan, nape lah cikgu ni peluk-peluk aku, cium-cium. Aku nampak air mata cikgu mengalir...sedih pulak...iskk..iskk.. T_T



Semua tu tinggal kenangan. Sekarang kalau aku lalu depan tadika tu, senyum sorang-sorang. Tapi dah takde tadika dah kat situ, dah jadi umah orang. Fuhh...kenangan zaman tadika lah yang paling best!! :)






24 comments:

  1. Betul tu ieda, zaman yg hanya ada seronok saje.. ena dulu pun sangat suke g tadika & sekolah.. ari2 bangun cepat sbb nak jumpe kawan2, nak main pondok & nak makan.. wahhhhhh!! best nyerrrr....

    ReplyDelete
  2. Wah, Na pon Taski Abim!!
    :)
    Baju kurung and jubah hijau beb!!
    Suka-suka..
    Sebelum makan, ketua kena baca doa!
    Sebelum masuk toilet pun ustazah pun suh baca doa!!
    Suka!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. huhu .
    best ouh zmn tdika .
    mnggatal lak ngan dak laki men kawen2 .
    haha

    ReplyDelete
  4. aku tadika sekolah cina beb, hari penyampaian hadiah aku buat show menari..hahaha...ingat lg aku...

    ReplyDelete
  5. hehe..zaman kanak2 memang best...kalau teringat mesti tergelak

    ReplyDelete
  6. huhu..siti tak pernah masuk tadika..terus masuk darjah satu..mak tak hantar pung...hehehe

    ReplyDelete
  7. siti tak pernah masuk tadika..mak tak hantar..huhu

    ReplyDelete
  8. tak ingat sangat la kenangan tadika. yg ingat naik beca je g tadika..hehehe

    Sertai Contest Aku & Kancilbiru

    ReplyDelete
  9. yoii...hehehehe!

    same lah kite tadika ABIM baju kaler ijo ! tp aku kat KL ..haha..belum wujud lagi kat ipoh..aku dok ipoh masa kita skolah sama2 darjah 6 tu ler...hahaha...anak2 aku pun masuk tadika ABIM..idup tadika..eh,TASKI ABIM ! amanda pun harussss masuk taski abim ! yeah :p

    ReplyDelete
  10. ooo..msa ieda tadika..kita dah darjah 4 la..weeii ieda kena pggl kakak la kt kita ni..hehe..

    tadika kita dl, pakai baju biasa je, hari2 bergaya! hehe..sbb mak tukang jahit, mcm2 fesyen dia buat! syok...^_^

    ReplyDelete
  11. bulat suka masa peraduan mwrna dan mlukis..lukis gmbr family skeluarga..sume bulat2 jer..haha

    ReplyDelete
  12. ena - rindukan zaman tu :)

    ReplyDelete
  13. syiera - hahahahha!!! hampeh ko ;p

    ReplyDelete
  14. nana - ee!! sama kita! bestkan!! hehehe!! :) na kat mane dulu?

    ReplyDelete
  15. kniedaz - hehhe!! pas ni anak kita la pulak :)

    ReplyDelete
  16. tahun 1990 ke? alamak..aku dh standard 3.. eh aku lebih tua dr ko lah eik? ahahah..

    sekolah tadika mmg best sebab banyak makan dr belajar..

    ReplyDelete
  17. as - waaa...as skolah cina, bestt!! mesti pandai ckp cina kan, ajo aku weh :)

    ReplyDelete
  18. siti - heheh!! takpe, advance tu :)

    ReplyDelete
  19. niza - pengalaman menarik tu! :)

    ReplyDelete
  20. nisah - hahahha!!! ye lah, dulu darjah 6 baru kenal ko, anak ko taski abim kat mane weh? kat ipoh ni cam aku tak nampak je ada lagi

    ReplyDelete
  21. mamalieyna - miahahahah!! la...muka ko comel muda, mane le aku tau, oke2 pas ni panggil kak lieyna ek, hehhee!!

    ReplyDelete
  22. bulat - hahaha!! cool beb! :)

    ReplyDelete
  23. wah.. semua itu tinggal kenangan skarang.. =)

    ReplyDelete
  24. xigt sgt dah zaman2 tu..yg tau ari2 opah dok folow pegi balik..i luv u opah (mak)..

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana ketip-ketip jari korang kat sini untuk komen, jap lagi komen lagi eh..ada lagi..ada..betoi..wa talak tipuu wooo..hahahah!

Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014