Tuesday 2 March 2010

ISTERI : BEKERJA ATAU DUDUK DIRUMAH?


Testing....testing...ok, makcik marhaban ieda nak mula membebel, hahahha!! Tak...buat pe nak bebel, penat mulut je, air lir pon jejeh, ee...kotot...dirty2...ehehhe!!



Cuba tengok tajuk aku tu, tak tahan! ahahhaa!! Macam artikel jadahnyer!! Tak...aku ni sebenarnya dalam dilema, ala...cam lagu si Nora tu...tapi aku ni dilema nak kerja lagi atau tidak. Takde...aku takde masalah kat opis, cuma terbayang-bayang kat mata aku, kan best dok umah...jaga dan didik anak aku, boleh masak-masak untuk laki aku, kemas-kemas umah...ececcece...banyak je alasan kan nak dok umah. Cuba dah betul-betul berhenti keje, ada ko nak buat semua tu ieda wehh??? hahahhaha!!! No comment! :)



Kalo dipikir-pikir kan balik, memang sayang nak tinggalkan opis yang tak best tu. Sebab-sebabnya :

  1. Masuk opis pukul 8.30am. Rata-rata staff sampai pukul 9.00am. Aku sampai memang awal, 7.30am! sebab aku tumpang papa aku, tapi kalo aku drive...9.30am aku sampai opis, miahahahha!!!
  2. Takde punch-card/thumb-print dan seangkatan denganya.
  3. Kalo cuti, borang boleh isi kemudian.
  4. Kalo mc, mc la...takde sapa nak halang kalo mc sebulan pon.
  5. Gaji ok, (ok je?? tak tip top pon! ;)), tiap tahun naik.
  6. Boleh kuar masuk opis, janji msg kat bos.( see...msg je, takyah jumpe nak hadap bos!)
  7. Boleh main blog, facebook, game bagai...
  8. Kalo ngatuk, leh tdo kat surau. Paling-paling abis pon bos datang gerak suruh balik tido, hehehhe!
  9. Ada lagi ke?? ada sesape nak tambah?? hahahha!!!


Tu je, babai. Hahahhaha!!! Giler aku. Memang bestkan! Pada aku best la, bos aku senang, janji keje siap, kalo tak siap mati ko kene bambu! Dan biasanya aku terkecuali untuk teman dia meeting ke KL, sebab aku ada anak katanya! hahahhaha!!! Susah katanya subuh-subuh nak hantar anak aku ke pengasuh, hehhehe!! :)



Tapi lagi best kalau dapat mendidik dan membesarkan anak aku kat umah. Amanda, bagi mama sikit masa lagi ek sayang untuk buat adik, eh....silap! Bagi mama masa tuk stabil, then mama akan berenti kerja ye sayang :) hehehhee!!


*credit 2 google

32 comments:

  1. salam eida,

    best nyer tempat kijer eida tu kan!.. mcm tu sayang nak tinggalkan opis.. tp tu la klu peluang tu lebih baik duk umah jd isteri sepenuh masa & didik anak dr tangn kiter sepenuh nya itu lah saat kebahagiaan yg mungkin x byk dikecapi oleh isteri2 zaman skrg.. tp cam ena nie.. maklum la kos living terlalu tinggi.. kesian pulak kat hubby klu sorg2 jer cari rezeki.. cam eida memg x der masalah tu kan!.. so, keputusan eida jer yg leh tentukan. sonok gak dok ngan anak kat umah.. sorang jer pulak tu..x pening paler sangat.. ehehehehe..

    ReplyDelete
  2. apa-apa pun ada kebaikan dan ketidak baikan..... tengoklah tujuan dan objektif...... apa yang penting kerjasama....

    SK-II OK Ke???

    Duit Sekolah Anak

    ReplyDelete
  3. Salam Ieda,
    Dok umah ni best da..tapi keje umah lg tak tido tak habis keje..

    ReplyDelete
  4. mmg sonok duk umah..layan keletah n didik anak, masak utk suami, kemas2 umah..tapi terasa gak nak ada duit sendiri..

    p/s: wat keputusan yg terbaik ok...bncg gak le ngn suami ieda..

    ReplyDelete
  5. best nye keje akak..
    nak keje situ gak la..
    hehe

    ReplyDelete
  6. hmm ieda.. klu difikirkan mmg best duduk umah nie.. kiter pun ade plan cam tue jugak tapi klu kiter berhenti keja boleh ke kiter duduk kat umah tue.. banyak kawan kiter berhenti keja coz nak jaga anak tp baru dua bulan die dah bosan kata kerja lagi syiok... tp tue ler kan biler keja malas... cam aku nie...hahahahahhaa

    ReplyDelete
  7. wah syiok2 keje mana ni...nak apply gak hehehe

    ReplyDelete
  8. ena - hehhee!! thanxx :) kalo dok umah best tapi kalo kerja pon ok gak kan :)

    ReplyDelete
  9. sharing - thanxx, hehehe!! :)

    ReplyDelete
  10. kak leha - hehehe!! betul tu kak, ieda pon pk gitu gak :)

    ReplyDelete
  11. shila - haa..bab pegang duit sniri tu yang sronok, hahaha!! ok, thanxx dear :)

    ReplyDelete
  12. amieyna - hahhaa!! best2,mari2 :)

    ReplyDelete
  13. beshnyerr keja kak tu kak..mcm tak keje je tp gaji jln..hahaha

    kalau suami da kate tak yah keje tak yah aa..

    tp klu suami still bg ok la..lg pon dikira menolong suami gak kan..toleransi la katakn..

    (mcm la aku ada pengalaman)

    hahaha..sekadar kata2 jer ni kak.. :)

    ReplyDelete
  14. eijam - hahahaha!!! aku pon pemalas gak, tu yg kengkonon nak brenti ;p

    ReplyDelete
  15. didi - kat ipoh ni, mari lah, hehehe!! :)

    ReplyDelete
  16. salam ieda..
    niat nak berenti kerja tu elok jer
    boleh jaga anak anak di rumah..tapi memandang anak baru satu elok kerja jer dulu tambah pendapatan..kecuali suami mampu dan tak mengizinkan kerja..jadi duduk rumah beranak lebih sket..mana cukup satu..he he

    ReplyDelete
  17. bestnya boss ko ieda...teingat plk zmn2 akak keje dulu..boss sayang giler..smpikan everytime akak kena period pain mesti dia suruh akak cuti..blk berehat..hahaha!
    Ieda ade planning nak resign ke?
    mcm syg je kan nak resign lgpn ieda dpt boss baik mcm tu.

    ReplyDelete
  18. memang best dok umah.. tp bg wanita yang dah biasa kerje ni aku rasa, bekerja adalah lebih serasi kot.. maybe lah kadang2 tu nak rs duk umah.. tp bila dh lame dok umah, sure ko akan rs nk keje plak!

    tp duk umah pun memang best kn??

    ReplyDelete
  19. tmpt ko lebih kurang aku je...ntah2 ko ni satu tingkat kot...aku nak skodeng la...ahahhaah...ko jgn macam2 haaaa...nanti ku report bos ko...hahaa..tp jaga anak pun best..opsss aku ckp macam dh ada anak 10 lak kann

    ReplyDelete
  20. buat adk? hehe
    best2..mcm tmpt prktikal sy ni la..
    leh je tido kt lantai ni ha..
    jnji kje siap n xbnyk mslh..hahaha

    ReplyDelete
  21. wooo best giler kije tmpt hang ni eida! kalo gini kekdahnya baik kije dr dok umah..ekeke..releks minda apa! ^_^

    ReplyDelete
  22. masa huda mula2 benti keje dlu..waa..sgtla boring tp terpaksa, x sanggup berjauhan dgn hubby..now mcm best lak duk umah, sambil2 wat bisnes :)

    ReplyDelete
  23. Dah macam opis saya pulak.. ahakss.. bos bukan heran pun.. Nak cuti pon boley je tak payah isis boarng pn takpe.. kalo demam siap bos nk tlong anto balik umah lagi.. Tapi tang gaji tu kureng best sket..

    ReplyDelete
  24. zul - ok, thanxx bro, eheheh!! :)

    ReplyDelete
  25. kak vee - urmm..kalo ikut malas memang nak berenti, heheheh!!! nape kak vee brenti?

    ReplyDelete
  26. chungie - miahaha!! betul tu! takut nanti dah dok umah bosan pulak kan :)

    ReplyDelete
  27. mimmy - miahahahha!! skodeng weh tapi jgn bagi tau bos, kita merendek sama2, hahaha!!

    ReplyDelete
  28. nasri - ehehhe!! memang best opis gitew :)

    ReplyDelete
  29. mamalieyna - ekekeke!! sayang plak nak benti, huhuhu!!

    ReplyDelete
  30. huda - haa...yang bisnes tu mmg dlm plan aku, tu yg nak berenti, huhuhuh!!!

    ReplyDelete
  31. myprecious - tang gaji tu yg lemah, hehehe!!

    ReplyDelete
  32. saya setuju pompuan dok kat umah je..selamat...

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana ketip-ketip jari korang kat sini untuk komen, jap lagi komen lagi eh..ada lagi..ada..betoi..wa talak tipuu wooo..hahahah!

Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014