Tuesday, 16 March 2010

MAMAK TING-TING DAH LAMA TAK LALU DEPAN UMAH AKU

Sudah berminggu-minggu mamak ting ting tak lalu depan umah aku, rindu?? wek!!! Lupakan saja, hahahaha!!! Aku nak beli rotilah! Malas nak drive ke kedai, kalau ada mamak ting-ting ni senang sikit. Eh, korang paham ke mamak ting-ting tu ape? hehhehe!! Ala...yang naik motor jual jajan dan roti tu....kat kawasan umah korang pon mesti ada kot, hehhehe!! Yang kat tempat aku ni mamak yang menjual, tu yang aku panggil mamak ting-ting :)



Giler dasat bley bawak banyak camtu, mat rempit pon kalah



Aku pandai-pandai je aku bagi nama dia "Mamak Ting-Ting", dah...dia asik bunyikan loceng ting..ting...ting...kalau lalu kat kawasan perumahan kami, pastu dia berhenti satu tempat, ramailah budak-budak berkerumun nak beli jajan.


Teringat masa kecik-kecik dulu pon macam tu, hehhehe!!


*pic credit to google :)

27 comments:

  1. Mamak ting ting!!..ekekekeke..

    roti satu!!

    ReplyDelete
  2. bkn kecik2 je..skang ni pn suka beli roti putar dlm ade krim..ekek;D

    ReplyDelete
  3. a ah lah ieda..teringat zaman kanak2 dulu..skang ni kat umah masz pun ader lagi mamak ni..tapi dah tak hafal ari apa dier datang

    ReplyDelete
  4. betul la ieda teringat masa kecik2 dulu sker sangat beli jajan camnih... ;d

    ReplyDelete
  5. bile nampak mamak jual roti mesti jerit roti kuat2

    ReplyDelete
  6. suziey - ee..sedap tu suzieyy!! :)

    ReplyDelete
  7. masz - hehehe!! mamak kat umah ieda ni tak lalu dah...tak tau nape

    ReplyDelete
  8. didi - haah, nak suh dia berenti, huhuh!! :)

    ReplyDelete
  9. hahahahhaa...ieda teringat masa kite kecik2 dulu...tgh main2 nmpk ting ting menjerit2 kita kan..."ting..ting..benti..ting...ting..benti..
    hahahhahahhaha

    ReplyDelete
  10. suka beli roti planta kat mamak ting2..kat sini pun dah lama dia tak lalu..merajuk kot hehe

    ReplyDelete
  11. ishhh.. masa zaman sekolah rendah dulu.. memang tunggu tau bai roti ni lalu depan umah.. bukan nak beli roti.. nak beli jajan tu seme... rindunya zaman tu...

    ReplyDelete
  12. kak waida - hahahahahhaha!!! ni gelak panjang, teringat dulu2 kan, bestt la :)

    ReplyDelete
  13. kniedaz - miahahaha!! sakit lutut kot mamak ting ting tu ;p

    ReplyDelete
  14. wah tayar pun hampir tak nampak dah tu...caya la mamak

    ReplyDelete
  15. echa - bestkan! teringat dulu2 :)

    ReplyDelete
  16. salam.innity menghijau..hu3..awk nk tnya sikit pasal innity blh??hu3..ada ym x?sy da follow awk, nati pape singgah la blog sy ek. :)

    ReplyDelete
  17. masa kecil2 tunggu pak cik aiskrim..bestnye..mamat jual roti takde

    ReplyDelete
  18. macik...

    nak kopok karaoke 1. eh x, 4, sy, kakak sy sorang, adik sy, lagi 1 sy nak bg tuan punya blog.. ngeh3

    ReplyDelete
  19. mamak ting ting dah lame tak lalu depan rumah aku..

    sebab setiap kali dier lalu..mesti roti dier hilang satu..

    ReplyDelete
  20. kat umah dja x de mamak nie,, umah lame ade.. hOhO~
    rindu mamak tu T_T

    ReplyDelete
  21. pandai-pandai je ko bg gelaran 'mamak ting ting'...huhuhu...hah!! ada baiknya dia ronda motor bawak roti..tak yah nak susah payah pi kedai...huhuhu..

    ReplyDelete
  22. masa kecik adik hakak suka ckp "nak mamak... nak mamak" smpi kami mengusik nk masukkan dia dlm tong mamak tu hahahaha.... mmg nostalgia btl mamak roti bergerak ni haha

    ReplyDelete
  23. oh. mamak ting-ting .

    kita panggil dia 'roti'.

    'roti' shj. bila dia lalu jerit "roti, roti!! jap !" haa mcm tu la.

    ;D

    ReplyDelete
  24. sama lah...kiter pun dulu2 suak beli roti camni...dap2

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana ketip-ketip jari korang kat sini untuk komen, jap lagi komen lagi eh..ada lagi..ada..betoi..wa talak tipuu wooo..hahahah!

Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014