Thursday, 29 September 2011

Hell's Kitchen - Dunia Sebenar Dapur

Tengok tak rancangan ni? Aku melangut tengok Hell's Kitchen (astro star world 711) sambil goyang kaki dan tangan sibuk dengan twitter. Tapi kalo tengok rancangan ni mesti dengan laki, tak best tengok sensorang, sebab laki aku mesti tanya macam-macam kat aku, miahahahaha! Term-term yang di gunakan dalam dapur tidak semua orang tau, walaupon ko sehebat mana sebagai suri rumah, kahkahkah, berlagak nak mamposss kan aku, eekekeke!





Chef Gordon Ramsey yang garang macam singa tapi memberi kesan yang baik pada masa hadapan buat chef-chef baru.




Dulu lepas sekolah, aku amik jurusan kulinari 3 tahun. Macam mana korang tengok Hells Kitchen, keadaan mereka, macam tu jugak aku pernah lalui. Gilerr kena taf (abang taf, miahahaha!) nak mamposss! Memang aku tak mampu nak tahan lama, so beralih ke dunia mekap, cun melecun , wewangi iaitu dok masuk opissss. 


Ok, suka keadaan sekarang, suka jugak teringat masa lalu sebab semua tu pengalaman :)
Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014