Tuesday, 10 January 2012

Ubat Batuk Tak Mengantuk




Semalam satu hari bisu. Malu weh. batuk koh koh koh start dari hari Jumaat lepas. Degilkan, pergi klinik takmau, tengok doktor macam nampak pontianak padahal doktor sikit punya cun macam Maya Kering. 


Batuk lagi. Koh! Koh! Koh! 


Tak leh tahan weh, telan segala strepsil hurix bagai, baiknya kejap aje. Pagi tadi turun pergi klinik bawah opis. Tapi tak masuk jumpe doktor pon, sebab rasa doktor tu cun sangat, tergugat kak jemahhhh, eh..eh..perasan. HAHAHA! Jumpe Kak Melah penyambut tetamu.


AkuKenkononSweet : Nak beli ubat la, takmo jumpe doktor, leh tak?

KakMelahTakMauKalah : Boleh (menjeling tengok tudung Ariani baru I, tau takpe!) *KIHKIHKIH*

AkuKenkononSweet : Nak ubat batuk, tapi takmau yang mengantuk punyer.

KakMelahTakMauKalah : Ada. Tapi mahal sikit lah.

AkuKenkononSweet : *ni cakap dalam hati "makweh...mahal bebeno ker? aku ni bawak limaploh hengget je! eh,eh takmau kalah ngan kakmelah nih! tanya! tanya!  - Mahal tu berapa?

KakMelahTakMauKalah : Empatbelas ringgit

AkuKenkononSweet : Bagi saya empat belas botol!




Gila! nak mandi ubat batuk apa! HAHAHAHA!

AkuKenkononSweet kene belagak sweet, HAHAHAHAHA! Sengih bila batuk semakin kurang, boleh blogwalking seperti biasa :)



10 comments:

  1. amboi takmau kalah...kenapa tak beli ubat batul empat belas ribu botol je.haha

    ReplyDelete
  2. mmg tensen klu batuk2 kan....

    ReplyDelete
  3. 14 botol??
    tu nak buat kenduri tu..
    heheheh

    ReplyDelete
  4. hahahaha rara pon xsuke bila org ckp cm tu.mahal sket.bile tny mahal beno ke.padahal belas2 je.hehehe.yeke x ngantok?nt kalo sesema boleh lah join.

    ReplyDelete
  5. jangan kalah pd orang tak reti mengalah...uhuk uhuk..terbatuk.., "I jeluak la hari ni"...haha

    ReplyDelete
  6. ubat batuk yang ngantuk barulah leh layan stim. huhuhuhu

    ReplyDelete
  7. izan pun prefer ubat yg tak mengantuk sbb nk perhati anak2 kecik ni.kan trtdo,haru plak hehe..

    Alhamdulillah batuk ieda dah makin kurang =)

    ReplyDelete
  8. Hahahaha...elok dah tu 'akukenkononsweet' jumpa ngan 'kakmelahtakmaukalah'.harap2 ilanglaa batuk lps minum ubat batuk tak ngantuk tu yek,hehe...

    ReplyDelete
  9. Biasa juga ambil ubat batuk yang jenis tidak mengantuk kalau perlu bekerja. Kalau tidak asyik nak ngorok sahaja. :-)

    ReplyDelete
  10. ubat batuk ni nama apa?xnampak la nama dia..

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana ketip-ketip jari korang kat sini untuk komen, jap lagi komen lagi eh..ada lagi..ada..betoi..wa talak tipuu wooo..hahahah!

Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014