Thursday, 17 February 2011

MARI BELAJAR BUAT DORAYAKI, SENANG SAJA!

Sapa suka makan dorayaki?? Yeahhh, kita geng! :) Dulu masa zaman dating, suka makan dorayaki, sedap betoi sampai tercekik-cekik. Dah la paksa laki beli dorayaki 8 keping, pastu paksa pulak beli air, pokai laki taim dating, bila dah kawin laki kata buat sendiri aje lagi jimat dengan minum air paip, kedek! Hahahahah! acah je ;p



Last aku makan harga dia RM1.20 sekeping ikut lah perisa hape yang menjadi pujaan kalbu. Aku rasa berbaloi kot buat sendiri, walaupon rupanya hodoh, senget le, saiz terbesar cekik makan. Takpe, janji masuk perut hancur, kenyang, hahahahha!


Bahan-bahannye :

3biji telur
1 1/2 cup tepung naik sendiri bagai dipampam
1 cup gula


Cara-caranya (tetiba je rasa chef abiss kan, hahaha) :



Pukul telur dan gula sampai gebu cam pipi korang. Tu gula aku tu aku pakai gula merah. Sebab baik untuk kesihatan dan kurang manisnya.






Bila dah konon gebu cam pipi korang, masukkan tepung, haa..kacau-kacau sambil jampi sebati ok! Dah siap adunan! Sonang ajo!



Lepas tu ikut sukatan tekak korang nak besar mana, ikut macam gambar di atas. Sonang ajo. Nak lagi senang, ko beli la mesin cam kat kedai tu, dalam harga 3k, kot-kot la rasa nanti masa depan nak buat bisnes dorayaki kan.





Dah siap! Hodoh tapi sedap! Hahahahah! Inti? Aku tak bubuh sebab makan macam ni pon aje dah sedap! Ngegeeeee :) Kalau nak letak pon boleh masa atas pan tadi. Apa lagi, serangggg sampai cekik! :)
Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014