Monday 27 June 2011

Karak - Laluan Puaka





Ari tu memang gedik sangat nak tengok citer Karak. Gedik sungguh! Tapi semua member jenis "ape barang layan citer melayu hantu!" Dem! Sentap aku weh 24 jam, hahahahaha! Last-last aku suruh mak aku amik dekat astro first, hikhikhik! Ok, dengan segala hormatnya, kami pon menonton Karak ikut astro first hari sabtu lepas.




Petang tu kecoh je, aku tanya lapan ploh lapan kali kat adik aku, dah amik ke belum, naik kali ke lapan ploh sembilan tanya, bibir kene botox macam Kila Fairy kan kan kan. Senyap terus. Eceh! Malam tu beria, nak tengok siaran jam 11.00 malam, wah bajet abis seram kan, tutup lampu. Gelap, bukak lampu kecik dapor aje. Pastu semua amik parking masing-masing. Ah! Parking wajib sebaris rapat-rapatkan saf ok! Jangan bagi setan mencelah, takut punya pasal. Dari ujung kanan ruang tamu sampai le ke pintu masuk, sape dok kat pintu masuk? mak aku jugakkk...adeh! Yang lain pengecut! Hahahahah!



Pastu kepok bagai semua depan mata, alih-alih ada pulak yang angkat pinggan sekali nasi, lauk, nasi beriani, pisang, puding gula hangus, air sirap limau, ceh! Ni nak makan ke nak nonton wayang?? Hahahahhaha! Lupekan semua yang tak berfaedah itu. Kembali ke Karak. Sedap ke? Best ke?






Suam-suam kuku aje! 


Marah kempulan KRU baca ni, hehehehehe! OK lah dari tak ok kan, hehehehehe!


Yang membuatkan tak seram adalah


Baru 15minit pertama start, anak aku mula buat perangai. Waaaa!!! Melalak nak itu ini, sebagai ibu yang muslimah apatah lagi sejati, banyakkan bersabar, kahkahkah!!! Kan aku kata, pelukan hangat dan manja dari ibu sejati bisa mencairkan beliau, ahhahahahaha! Nak lagi senyap bila muka anak tu menyembam kat tetek, haa..senyap aje, walaupon susu dah kering, kihkihkih! 



Tetiba la pulakkan, time tu jugak le ada mamat security mintak bayaran bulan ini. Ting tong ting tong bunyi loceng, pastu bunyi ekzos moto dia yang sebatu tak sampai lagi dah dengar.



Kucing mak aku sesat masuk umah bila bukak sliding door. Ceh! dah la masuk, bising mengiawwwww, ape lagi operasi bersama batang penyapu lidi menghempas-hempas ke lantai untuk halau kucing keluar dari umah.


Last sekali. Mak aku punya dengkur... Bangun-bangun, mak aku kata eh, dah abis ek, hahahahahaha!



Ieda Al-Habsyi kata :) minggu depan nak tengok transformers. Sebab ape minggu depan? sebab minggu ni gaji tak masuk lagi, hahahahha! Harry Potter adalah wajib bulan 7 nanti :)

25 comments:

  1. ahah..mama..kan ker wanita mengandung tidak disarankan melihat aksi2 ganas

    ReplyDelete
  2. SUKA TENGOK MOVIE ERK..? JANGAN TENGOK CITE SERAM, TERPERANJAT NANTI SUDAH..

    ReplyDelete
  3. hahahaha tak tenteran sunggu nak menengok eh...dah katanya suam2 susu..eh kuku..padahal dia tak concentrate...alalalalala

    ReplyDelete
  4. tak nengok lagi...tunggu citer ombak rindu la...

    ReplyDelete
  5. Encikkkkkkkkkk !!! ..boleh tolong saya tak?..

    Suka tengok anak Rohana Jalil tu mandi jer.. hehe!

    ReplyDelete
  6. walaupon tak logik, takmo tengok...tak boleh tido den

    ReplyDelete
  7. kereta yg Mr. X naik pernah berpusing2 360 darjah kat hiway karak ni..mujur tak eksiden.. tsk!

    ReplyDelete
  8. giler ah ko kata tak seram...aku tak tgk pun aku kata seram..hahaha!!!

    yg paling bestnya part2 kucing mamat motor dan mak ko dengkur..hahaha

    ReplyDelete
  9. citer seram telah disenaraihitamkan dlm idop saya!!!

    ReplyDelete
  10. Wahh layan Karak kat Astro First..ekk.. akak tak berani ler nak tengok..penakut laa wei..hehehe..karang malam2 takut teringat2 plak..naya jerk..hehehe

    ReplyDelete
  11. hahaha... seram tuh memang seram, tapi benda sekeliling lak potong stim ek?.. hehe~
    gary follow cne yer~.. jom vote blog gary dalam pertandingan blog kreatif~..

    ReplyDelete
  12. semua yg buat sinopsis citer ni buatkan kak Es meremang segala bulu. Baca kat sini pulak... gelak guling2 .. hahaha

    ReplyDelete
  13. tak sabar nak tunggu harry potter, by the way suka gak tengok citer seram ni

    ReplyDelete
  14. ermm .. peminat movie rupanya. citer seram pula tu. ishh ..

    ReplyDelete
  15. SALAM..
    adehhhh..takutnya
    kalau jumpa hantu ye..?
    :)

    ReplyDelete
  16. hahaha macam2 gangguan lak nak layan citer Karak nie...aku tak layan pun lagi citer melayu yang org dok sibuk perkatakan...baik kongsi mahupu kl gangster...

    astro beyond pun tak terusik lagi...aduyai

    ReplyDelete
  17. Alin pun tak sabar nak tgk transformer Kak Ieda..dengar2 itu yg terakhir..

    ReplyDelete
  18. saya tunggu ia di mainkan kat tv tak berbayar !

    ReplyDelete
  19. koh3..yg bace nie pon sakit aty je..haha:P

    ReplyDelete
  20. emm..mamadiana sempat melayan tetamu dgn KARAK..pcl jugak yg kena buatkan teh..huh tu pasal la xleh tgk cite dgn khusyuk....cm tak seram je !!

    ReplyDelete
  21. blom tgk lg.. haha. tingin2 tp xberkesempatan. hoho

    ReplyDelete
  22. Banyak betul dugaan hendak menonton filem Karak. Tidak bimbang terberanak menonton filem Karak nanti?

    ReplyDelete
  23. mber lain pun cakap cite dia xlah se gah trailer dia..

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana ketip-ketip jari korang kat sini untuk komen, jap lagi komen lagi eh..ada lagi..ada..betoi..wa talak tipuu wooo..hahahah!

Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014