Tuesday, 18 May 2010

TUTORIAL : REPLY TO COMMENT



Petang yang hujan lebat ni, tambah tengah layan cokodok panas-panas, perghhh...meh aku nak tunjukkan cara buat "Reply to Comment" untuk blogspot. Semalam malam aku dah balas komeng-komeng koreng, hehehe!! Pada aku ok jugaklah cuma hati aku still pada pop-up, uhuhuhuh!!! Tapi cikmin cakap dia punya boleh buat pop up untuk camni, try korang tanya cikmin pulak, huhuhu! :)


Memula macam biasa korang masuk ke Dashboard --> Layout --> Edit HTML.


Pastu tick/tanda pada "Expend Widget Templates"


Kemudian copy code dibawah ini.



Sekarang cari code dibawah ni pula. (Guna CTRL +F untuk senang cari) Bila dah jumpe, pastekan code yang copy tadi bawah code ini.

Lepas paste, korang akan nampak perkataan " BLOG ID ANDA". Pada perkataan ini, gantikan dengan BLOG ID korang sendiri. Camne nak cari Blog ID?


Yang bergaris macam nak tak nak tu lah blog id, heheheh! :)


Save! Siap!!! Yeahhh!!! :)

* Mari ramai-ramai ucapkan terima kasih pada Sue, sebab aku belajar pada dia, hehehe!! Dan aku sarankan korang terus ke blog dia, sebab dekat sana lebih banyak tutorial :)

* Tutorial ini hanya akan menjadi kalau comment anda embedded below post. Kalau pakai pop-up memang tak menjadi. So itulah kelemahannya. Kalau sesiapa ada yang tau boleh reply commet ngan still pop-up window, bagi tau aku, aku pon nak tukar, hahahhaa!! :)


p/s : rindu pop-up, uhuhuhuh! :)
Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014