Thursday, 20 May 2010

PEREMPUAN ADA MISAI...EH,BUKAN MISAI, BULU HALUS OK! :)


Petang semalam laki aku call, katanya nak amik kereta dan dia nak pergi Penang kejap, ada hal kerja. Ok, pas laki aku sampai kat ofis, aku pon hulur dengan manja kunci kereta, pastu salam. Pastu laki aku kata "Ok, babai Mek Misai," pastu laki aku gelak berdozen-dozen, hahahahahhaa!!!! Eee....serius aku 10% geram 90% malu sikit (malu kategori sikit sebab dia laki aku) hahahahha!!



Fine! Ekceli bukan misai tebal cam lelaki, tapi bulu-bulu halus manja, hahaha! Dah lama aku tak menebas atas bibir ni,hahahhaa!! Tapi isu ni jarang cakap, padahal aku pon nampak gegirl-gegirl opis aku pon lebat je atas bibir tu, ekekekeke! Pastu aku naik opis, aku tanya Kak Eyta, "Akak, Ieda ada misai ke?"



Yang aku nak tergelak, dia pulak kalut meraba misai dia, "Eh, akak pon ade" kata Kak Eyta, kami gelak, hahahaha!!!



Setengah perempuan memang jelas kelihatan bulu halus atas bibir, mungkin sebab hormon, weh...tapi aku takbanyak ok, ade pon sebab dah lama tak menebas, hahahahaha!!! Kadang ada yang tanya, boleh ke cukur misai? Kita ni perempuan....



Yang ko cukur tu buat pe diknon....ko cabut la, pakai pencabut kening (tapi cabut kening haram ok!) Kalau cukur, dia akan tumbuh lebih tebal dan kasar, itu yang aku nampak sebab aku ade kawan yang cukur, makin lama makin kasar teksture atas bibir dia, kesian pulak aku tengok... udah ghoper jantan pakai skirt pulak, hehehhe!



Percayalah...kadang-kadang lelaki lebih prihatin terhadap penampilan seseorang wanita berbanding dirinya sendiri :)


p/s: dah selamat menebas malam tadi, nak aku tunjukkan foto? hahahaa! :)


Ada citer menarik untuk dikongsi, berlaku pada bulan 2 yang lepas :)

BATAL KAHWIN, ISTERI ADA MISAI DAN JULING

DUBAI: Seorang duta Arab membatalkan perkahwinannya serta merta selepas mendapati isterinya berkumis dan mata juling. Pengantin lelaki tidak dinamakan itu tidak pernah melihat wajah pengantin perempuan kerana dia memakai niqab sepanjang perkenalan mereka, menurut laporan.


Beliau turut membatalkan jamuan perkahwinan dan terus merujuk kes ke Mahkamah Syariah.
Beliau menuntut perkahwinannya dibatalkan serta wang AS$137,000 (RM468,677.20) untuk hadiah perkahwinan dan perbelanjaan lain dikembalikan selain meminta pengantin wanita diperiksa atas ‘kecacatan hormon.’


“Beliau amat terkejut, Pengantin wanita mempunyai personaliti yang baik, namun ada alasan bagus menyembunyikan wajahnya. “Pengantin lelaki terus ke mahkamah meninggalkan pengantin perempuan yang menangis teresak-esak,” lapor akhbar Daily Mail.


Duta itu mendakwa, bakal ibu mentuanya menunjukkan gambar adik perempuan isterinya untuk menipunya berkahwin dengan wanita yang lebih gemar duduk di rumah berkenaan. - Agensi


34 comments:

  1. weee...sy pun ada misai gak..tp halus jer la.and pernh juga publish n3 ni dulu... :)

    tapi sy tk pernh lk nk cukur or cabut..biar gitu jer.. :)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    CARA MELETAKKAN LINK BERSAMA KOMEN ANDA

    ReplyDelete
  2. hahaha kwn laki sy pn penah ckp cmtuh...malu gilerrrr

    ReplyDelete
  3. he..he..kita pun ade misai comel jgk la ieda oi..sesapa yg bulu roma lebat mesti ade bulu2 halus atas bibir.Kita pun cabut guna tweezer mcm awat buat. ;-P

    ReplyDelete
  4. pompuan ade bulu halus atas bibir tu panggil misai gak ke?

    ReplyDelete
  5. nak tengok misai weh. ade x ambk gambar sebelum dan selepas cabut. hahaha. kelakar betul ko neh. aku dh terbayang ko pegang pisau cukup pastu letak shaver foam tah kebende nama buih putih2 tu. wakakakak

    ReplyDelete
  6. aah la saya pon ada bulu2 halus tu...malu plus rimas... dulu2 pernah gak guna apa ek org panggil yg lekatkan pastu tarik..zrappp..terus bersih...camana lah nk bagi mende hilang kan..

    ReplyDelete
  7. aku penah gak beb..jumpa perempuan bermisai nie..cam misai lelaki tue...sebjik..doc aku dulu masa zaman kanak2..hahah mula2 tue scary aku tengok. tapi dah lama2 ok la..

    ReplyDelete
  8. hajar baca n3 ieda ni sambil2 hajar pun dok raba atas bibir kut2 ade misai gak... ikikiki...

    ieda tepek la pic tu... :)

    ReplyDelete
  9. haishhh kejamnya lelaki tu kak! apalah nasib perempuan ni kan. saya pun ada juga bulu halus atas bibir ni. orang ramai dah tegur. mula2 malu jugak. lama2 saya slumber je jawab, a'ah aku memang ada misai. hari2 aku cukur. huahua tapi kak, saya tak pernah usik pun bulu2 ni. he takut sakit la. kecuali bulu2 yang patut dibersihkan, itu dah memang wajib kan? hehe

    ReplyDelete
  10. huhu kalo le ada yg tebal misai risau gak tu

    ReplyDelete
  11. wo0o0o0....sib baik sempat cabut sebelum declare kapel bulan 2 ari tu..

    kalau tak..ai konpem kena rejek....hahahhaa

    ReplyDelete
  12. akak pun ada bulu2 halus atas bibir..hubby suka nyakat kata akak ada misai..huhu

    ReplyDelete
  13. suka pompuan ada misai halus...tambah2 kalau berkulit putih...cute seh...

    ReplyDelete
  14. ekekeke..

    lawok la eida gambo tu.. :)

    tapi cam kesian pulak kes kene batalkan perkahwinan saat akhir.. mrmm.. tu la.. kan susah juge kalo dah tak nampak muke bertutup jekk.. camtu sape yg nak dipersalahkan kan ieda.. sbb pompuan tu pon tak pernah mintak jd camtu.. uhuuu.. kesainnnyer..

    Syukur dengan apa yg ada.. :D

    ReplyDelete
  15. eh tebas bulu halus tu gune pencabut kening je ? kalau buat threading sakit x ?

    ReplyDelete
  16. akak, kalo cabut, dier tak tumbuh lagi lebat ke???
    takut la plak...
    intn pn ader~
    rs cm rendah diri + malu bile lelaki tegur~
    huhu...
    intan takut nk cabut pn, takut makin lebat lak...

    ReplyDelete
  17. dulu kat university budak laki bagi nickname kat i "MISAI". hahahahha serious jahat tau!

    i slalu cakap kat diorang eh ni misai mahaiiii okeh. bukan semua orang ada. hahahaha

    http://twinkywinykstars.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. @nabilah_2908 hahahhaa!! cabut je, bagi clear skit, haa..nnt nak godek2 entry kamu :)

    ReplyDelete
  19. @kojah hahahaha! malukan, sibuk je lelaki, ekekeke! :)

    ReplyDelete
  20. @..nOj.. hahahhaha!! ieda tak pakai shaver la kak noj, pakai pencabut bulu kening tu, takmo pakai shaver, nnt tumbuh kerinting pulak, hahahha! :)

    ReplyDelete
  21. @dalila uhuhuhu!! tu ape nama bende tu, setengah orang pakai wax kan :)

    ReplyDelete
  22. @hajarus wakakaka!! lucu la hajar ni, cabut cepat :)

    ReplyDelete
  23. @Eciz

    wakakakakka!! lawak lako eciz, itu memang wajib bersih tambah2 dah kawin, opsss....ko budak lagi, hahahha! :)

    ReplyDelete
  24. @Kniedaz huhuhuh! sama lah kita, bila dah sakat baru nak menebas :p

    ReplyDelete
  25. @~suNshiNe~ wah..tetiba plak aku rasa nak simpan misai, hahahah :)

    ReplyDelete
  26. @Ena

    haa...tu la pasal, kesian kan pmpuan tu, lelaki tu memilih bebeno! :)

    ReplyDelete
  27. @SYAkiRA haah, tak sakit sangat rasa cam kena sunat je, hehehe! :)

    ReplyDelete
  28. @intannazirajalilishh...tak lebat, dia tumbuh cam biase je nnt :) try arr cabut, jgn cukur tau :)

    ReplyDelete
  29. @Drama Mama hahahahha!! jahat sungguh bdk laki tu, ntah nape lelaki ni kalo nampak pomuan misai dorg plak lebih2, huhuhuh! :)

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana ketip-ketip jari korang kat sini untuk komen, jap lagi komen lagi eh..ada lagi..ada..betoi..wa talak tipuu wooo..hahahah!

Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014