Monday, 12 July 2010

MAK TIM - SAJIAN ASLI WARISAN JOHOR

Papa aku orang Johor! Aku suka makanan orang Johor! Hehehehe!! Ntah hape-hae tetibe je gelak eagi buta nih. Ekceli, aku ke KL lagi Jumaat lepas, sory Eida...tak kompom ngan ko la ari tu beb, aku ingatkan tak turun KL coz keje banyak kat opisss(bila pulak aku bz kat ois, hahaha!!)



Selalunya kalau ke KL ummi papa aku suka bawak aku makan kat Mak Tim (cewah! bawak aku! ;p) Dah orang Johor, selera pon mesti lah ke arah tu. Kalau pergi ngan laki aku, kompom laki aku akan ke Kg Baru, kat situ ada kedai selera pantai timur. (Aku suka nasi minyak ngan ayam goreng dia, sangat sedap!)




Dulu pergi MakTim sebab sedap tapi sekarang ni rasanya amatlah kekurengan. Tidak tasty macam dulu, tapii boleh lah nak makan. Ada sesape lagi tau kat area KL makan mana yang sedap? Nanti belanja aku, ahahahaha!!


Service boleh tahan, tidak terlalu lama, melainkan kalo korang makan jenis goreng-goreng, rasanya korang kena pakai vuvuzela untuk mendapat perhatian, sebab adik aku order kuey teaw goreng, sampai aku sendawa baru tiba, hehehhe! Tengok, muka semua tahap kelaparan, blum tengok muka aku lagi, pengsan korang, ekekeke!!!







Otok-Otok Ikan Johor - di saluti pelbagai rempah ratus bersama pelbagai jenis daun. Ni aku tak makan sebab banyak rempah ratus, dan aku tak mau main lawan kentut dengan yang lain (sebab pasti aku menang! hahahaha! Cisssss!)







Kesian. Anak korea sedang menikmati Nasi Beriani Kambing. Pasti licin :)







Menikmati hidangan masing-masing. Umai jangan buat muka macam tu, menyampah aku. Hahahahaa!! ;p (p/s: jangan spam aku!!)








Dan peberet aku yang amat : Laksa Johor, yeahhhhhh!!!! :)

(p/s: laksa paling benci : laksa kuala - taksedap keras ;p)




Makanan&Minuman : 4/5
Suasana : 3/5
Service : 3/5

Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014