Friday, 12 February 2010

MR MAMA NAIK PANGKAT

Smalam lepas balik keje, cam biasa g amik anak aku kat umah pengasuh. Jalan jam nenas betullah! Banyak betul kereta, oo..baru ingat semua orang masing-masing nak balik kampung, almaklum raya cina....Sampai kat umah pengasuh pon dah pukul 6.20ptg, kesian anak aku dok umah orang lelama. Aku paham perasaan tu coz aku kecik-kecik pon pengasuh yang jaga.


Pas amik anak aku, balik umah. Ni...sampai je depan umah, aku nampak baju bergantung tersusun. Baju amanda pon skali, Ish...bile pulak aku basuh? Dah 2 ari tak basuh baju(ahaha!! mama yang pemalas!) Baru teringat laki aku cuti 2 hari ni, pastu aku cakap kat anak aku
"Uishhh amanda...ayah ko rajin la hari ni, ehehe!! Eh, kereta ayah takde, kuar kot,"


Pas angkat baju, masuk umah. Masuk umah pulak, wow!! Laki aku kemas umah...oh! terharunya! Pastu aku call laki aku, tut..tut...tut...(takde caller ringtone, bagus ;p), laki aku angkat,

" fewwitttt!! mekasih, basuh baju, sidai, lipat n kemas umah, (nape tak masak sekali?? ahahaa!!)"

Laki aku jawab " Eh, takde la, bukan abang buat, ada bibik datang tadi"

Aku cakap " Jangan bibik-bibik bang..."

Laki aku gelak " Ehehhe...saje je abang nak buat, kemas-kemas, lipat baju"

" Thanxx cyg, abang kat ne nih?"

" Tengah minum ngan member. Jap g abang balik ek, amanda buat pe?"

Dan sembang laki bini seterusnya...bla..bla..bla.. Laki aku balik malam tu, dia cakap " Ayang, betullah abang naik pangkat! Alhamdulillah! Yess!! Bos abang call tengah hari tadi. Buat masa ni takde tukar ke negeri lain lagi"

Amin...kami sama-sama sujud syukur :)



Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014