Thursday, 18 February 2010

TAK SEDAP SANGATKAH SAYUR?

Kuar lunch ngan budak-budak opis aku. Kami serang kedai depan opis, lapo...lapo...! Buruk perangai sorang-sorang! Ehehhe!! Bagus tak ramai staff opis lain yang kuar lagi, ishh...tetiba rasa nak makan goreng-goreng plak. Aku start makan nasi goreng, yang lain sume mencecet ikut skali.


Dah sampai, sume makan. Khusyu' twadhu' semua kalo bab makan! Pastu aku pandang kak eyta, tengah kuis-kuis. Ntah ape pulak bedah ni dok kuis-kuis, la...asingkan sayur rupernyer. Tak makan sayur rupernyer. Aku tanya, nape tak makan? Dia kata tak sedap.Ekekeke!!




Aku paham nape sesetengah orang tak suke makan sayur coz dulu pon aku tak makan. Tapi sejak aku keje dapo dulu pas abis sekolah, semua sayur aku bedal. Lagi pon aku terpengaruh ngan kata-kata manis makcik tipah dapor, "makanlah ulam-ulam untuk lebih jelita dan awet (ke awek??) muda"...Ciss...terpengaruh jugak le sebab nak cantik! Maka longlailah perasaan ku terhadap sayor, mula jatuh cinta...Lama-lama, sedap jugak yer sayur nih! ehehe!! :)


Sesetengah orang tak suka makan sayur sebab tak sedap, pahit, ada bau la..Macam taugeh, bau dia memang kuat tapi kalo kene dengan cara masakanyer, bau tu akan kurang. Sedap pe sayur! Crunchy giteww :)

*credit 2 google :)
Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014