Monday, 20 December 2010

'SAUDARA' ATAU 'SUADARA'?

Budak opis aku nak cuti. Amik borang. Isi. Hantar bilik bos. Pukul 3.00petang bos masuk. Haa...buatlah kerja sebagai bos macam biasa, takkan buat kerja baiki aircond pulak. Pastu dia panggil aku. Ok, macam biasa. Bagi amanat, azimat dan wasiat seperti selalu. Di akhir pencelotehan, dia cakap kat aku,



"Ni tadi Si Polan isi borang cuti, salah eja ni, saya panggil dia kata salah ejaan ni. Ni saya dah betulkan," kata bos


Aku amik borang tu pastu terus keluar. Duduk kat meja. Aku tengok balik borang tu. Memang salah ejaan, Sahh!! Sah!! Sah!! Sah yang amat ejaan salah nya. Lepas tu aku pergi ke meja Si Polan dan berkata,


"Ko tengok 'Makcik' tu, dia kata ko salah ejaan. Dia kata dia dah betul kan. Ko tengok apa dia tulis,"kata aku pada Si Polan.



Si Polan tengok. Hahahahahahhahahahah! Ketawa panjang Si Polan. Hikhikhikhikhik! Tukar rentak gelak pulak! Kuikuikuikuikuikui! Aik..over pulak Si Polan gelak!



Ni lah kesnya kalau bos pandai sangat.....




ko nak 'suadara' pada sapee???? Kalo aku of kos lakiiiii aku! Hahahahhaha!


p/s: si polan = bos = same aje! Menangis Cikgu BM korang! Muahahahah! :)
Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014