Tuesday, 14 December 2010

KERUNTUHAN RUMAH TANGGA DALAM TEMPOH 10 TAHUN PERTAMA


Komen 1 (Azimi1) :

  • Terlalu banyak godaan dan rangsangankepada pasangan baru berumahtangga. Kena ikut Siirah Rasulullah ~ Amalkan rendahkan pandangan mata, jangan terikut-ikut kepada nafsu, Jangan terlajak dan cari pasal tak tentu pasal ~ Masalah yang sama dihadapi di Amerika Syarikat~ apabila ramai sangat orang muda yang cantik, semua nya saling tergoda dan akhirnya runtuhlah rumahtangga yang baru dibina kerana terikutan godaan, rangsangan dan kepincangan orang lain di sekeliling ~ Di Malaysia pun nak jadi macam tu jaga sebab dah ramai lelaki dan perempuan muda yang semakin hansome dan cantik-cantik belaka.


Komen 2 (tam):
  • kawin muda bukanlah puncanya,sebaliknya kawin muda adalah baik bagi mengelakkan maksiat,,cuma zaman sekarang ni banyak godaan,jadi apa yang paling penting ialah iman kita sendiri..walau seribu godaan kalau kuat iman,kita pasti dapt menghindari segala godaan..tentang kesefahaman lumrah manusia akan berbeza pandangan,sebaik mana satu2 hubungan tu,pasti akan ada salh faham,itu lumrah..cuma yang penting bagaimana cara kita tangani nya..godaan mungkin datng dari atas,bawah depan dan belakang,pokok pangkalnya hati kita sendiri..


Komen 3 (nadia):

  • pengetahuan agama dan tanggungjawab penting dalam menjaga kerukunan rumahtangga. Kadang-kadang kaum lelaki terlalu mengambil jalan mudah. Apabila isteri membantu mereka dalam kewangan , mereka mulalepas tangan, terlalu banyak masa yang mereka buang bersama-samakawan-kawan. Halini menyebabkan para isteri merasa tertekan, seterusnya menimbulkan bibik-bibik kebencian.

Apa pendapat dan komen kamu? Untuk mengundi, boleh lah ke SINI
Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014