Monday 12 April 2010

BENARKAH AIS / AIR SEJUK MEMBUNCITKAN PERUT?


Teringat dulu ada seseorang cakap " Haa...minum la bebanyak ais, gemuk macam Rotipah tu baru tau!" Errkkk....tetiba je tangan aku dengan slow motion nyer bergerak ke arah teh panas! Takmo gemuk cam Rotipah! Adus...putus haid mood!



Tadi baru aku google, benarkah minum ais sejuk boleh menggemukkan, dalam kata sadis *perut buncit T_T* menci...menci...betul, aku dah le hantu ais batu!



Memang tak jumpe pon. Fine. Dan aku try e-mail member-member kalau mereka ada artikel yang berkaitan, then aku dapat artikel yang sangat berguna. Artikel untuk semua.



Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGANJANTUNG!!!! Secara logik..., mungkin ada kebenarannya.. Orang-orang China dan Jepunmengamalkan minum teh panas sewaktu makan... dan bukannya air berAIS.

Mungkin sudahtiba masanya kita meniru amalan minum air panas sewaktu menikmati hidangan!!!! Kita tidakakan kehilangan apa-apa... malah akan mendapat faedah dari amalan ini.
Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca (termasuklah aku yang bam-bam ni).

Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan.
Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, iaakan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemakberkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.



Dan sebaiknya spare tayar kamu itu, dapat dihilangkan dengan bersenam, insyallah.... Malas pulak bersenam? Dr. Rozmey mungkin membantu! Hikss :)


4 comments:

  1. bagus lah info nih...slamat tinggal ice... T_T

    ReplyDelete
  2. Betul tu ieda, ena pun ada bace juge artikel tu.. nasib baik ena ni x suke sangt minum ais.. kalo teringin je ena minum.. tp lately gian pulak nak makan ais krim.. miahahahha.. tp kene tahan la nafsu tu.. sesekali boleh la..

    ReplyDelete
  3. salam ieda..
    dah lama jugak say tak minum ais ni
    baik untuk lelaki..agar tahan lama..
    sendiri mau ingat aaaa..pastikan suami anda!!

    ReplyDelete
  4. waaaa...cmne ni,aku minat giler minum ais...cmne nk buang tabiat ni...huhuhu

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana ketip-ketip jari korang kat sini untuk komen, jap lagi komen lagi eh..ada lagi..ada..betoi..wa talak tipuu wooo..hahahah!

Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014