Wednesday, 28 April 2010

TUTORIAL : NUFFNANG STATIC



Berkurun lama...kurahsiakan.... cinta ku pada mu... hahahha!! tengah-tengah hari buta ni nak berjiwang pulak. Berkurun jugak la aku tak buat tutorial. Akan ku buat jika ada pertanyaan dari teman-teman, waduhhh! :)


Ni tutorial Nuffnang Statik atau nama melayunya Nuffnang Terapung ;p tu...contoh cam picture kat atas. Nampak tak? Nuffnang tu kejong je kat hujung bawahnun...sonang ajoo... meh kita buat sesame :)




1. Dashboard --> Layout --> Edit Layout --> Page Elements --> Add Gadget --> Add HTML



2. Copy coding bawah ni.



3. Letakkan code Nuffnang code nuffnang anda. Kedudukan nak sama ada kiri atau kanan juga boleh diubah seperti yang ditanda warna 'left' tu.



4. Yakin tanpa was-was (ubat gigi jenama Zaiton), save. Siap! :)
Optimized using automated SEO Tools by MY SEO Tool.
Elegant Rose - Working In Background
Designed by UMIESUEstudio 2014